9ª edición del Programa de Acción Educativa Hazlo Verde de Leroy Merlin: Un aula sostenible está en tus manos. Concurso Escolar sobre medioambiente

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar Hazlo Verde. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

Hazlo Verde 6 - De residuos a recursos
Material Didáctico Primaria

Vinculación Curricular

Na nova lei educativa, LOMLOE, ofrécese unha nova redacción para a etapa de educación primaria, que presta especial atención á educación para o desenvolvemento sustentable e a cidadanía mundial, fomentando o espírito crítico do alumnado.

Este novo concepto de cidadanía mundial queda descrito na competencia global e participación cidadá, que é unha recomendación do Parlamento europeo, recollido no informe PISA 2018 levado a cabo pola OCDE, e que, coa próxima entrada en vigor da LOMLOE, se axustará ao currículo de primaria.

A definición da OCDE mostra unha énfase especial nas actitudes e valores:

“Competencia global é a capacidade de analizar asuntos globais e interculturais, valorar distintas perspectivas desde o respecto polos dereitos humanos, para interrelacionarse con persoas de diferentes culturas e emprender accións polo ben común e o desenvolvemento sustentable”.

< div>
Esta nova competencia é necesaria para exercer unha cidadanía responsable, porque o poder de cambio inherente nos escolares debe ir do local ao global, respondendo así a unha nova forma de educación cívica, propia do século XXI.

LOMLOE.
Lei Orgánica 3/2020, do 29 de decembro, pola que se modifica a Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación.

Artigo 2. Fins.

“ f) O desenvolvemento da capacidade dos alumnos para regular a súa propia aprendizaxe, confiar nas súas aptitudes e coñecementos, así como para desenvolver a creatividade, a iniciativa persoal e o espírito emprendedor.”

Artigo 19. Principios pedagóxicos.

“En cuarto lugar, recoñece a importancia de atender ao desenvolvemento sustentable de acordo co establecido na Axenda 2030. Así, a educación para o desenvolvemento sustentable e a cidadanía mundial ha de incardinarse nos plans e programas educativos da totalidade do ensino obrigatorio, incorporando os coñecementos, capacidades, valores e actitudes que necesitan todas as persoas para vivir unha vida frutífera, adoptar decisións fundamentadas e asumir un papel activo –tanto no ámbito local como mundial– á hora de afrontar e resolver os problemas comúns a todos os cidadáns do mundo.

A educación para o desenvolvemento sustentable e para a cidadanía mundial inclúe a educación para a paz e os dereitos humanos, a comprensión internacional e a educación intercultural, así como a educación para a transición ecolóxica, sen descoidar a acción local, imprescindibles para abordar a emerxencia climática, de modo que o alumnado coñeza que consecuencias teñen as nosas accións diarias no planeta e xerar, por conseguinte, empatía cara á súa contorna natural e social.”

div>

MATERIAS

BLOQUES DE CONTIDO

BLOQUES DE CONTIDO

 

CIENCIAS DA NATUREZA

 

BLOQUE 4. MATERIA E ENERXÍA.

Estudo e clasificación dalgúns materiais. Utilidade dalgúns avances, produtos e materiais para o progreso da sociedade.
O desenvolvemento enerxético, sustentable e equitativo.

 

 

CIENCIAS SOCIAIS

BLOQUE 1. CONTIDOS COMÚNS.

Planificación de proxectos co fin de alcanzar obxectivos. Iniciativa emprendedora.

 

BLOQUE 2. O MUNDO EN QUE VIVIMOS.

Recursos naturais, materias primas.
Os sectores de produción.
A produción de bens e servizos. O consumo.

 

BLOQUE 3. VIVIR EN SOCIEDADE.

O desenvolvemento sustentable.
Os problemas da contaminación.
Consumo responsable.

 

EDUCACIÓN ARTÍSTICA

 

BLOQUE 2. EXPRESIÓN ARTÍSTICA

Representar de forma persoal ideas/accións valéndose dos elementos que configuran a linguaxe visual.
Realizar producións plásticas seguindo pautas elementais do proceso creativo.
Imaxinar, debuxar e elaborar obras tridimensionais con diferentes materiais.

 

VALORES SOCIAIS E CÍVICOS

 

BLOQUE 3. A CONVIVENCIA E OS VALORES SOCIAIS

Realizar un uso responsable dos bens da natureza, comprendendo e interpretando sucesos, analizando causas e predicindo consecuencias.

Contribuír á conservación do medio ambiente mantendo unha actitude crítica.